Wynajem przyczep – praca w branży transportowej to ciężki kawałek chleba. Choć rynek jest mocno nasycony, wciąż pojawia się coraz więcej nowych graczy. Warto jednak zauważyć, że rosnący popyt na usługi w branży transportowej stwarza szansę na wysokie plony. Którą specjalizację wybrać, aby odnieść sukces? Dzisiaj przyjrzymy się usługom wynajmu przyczep. Jakie są możliwości i co można zrobić, aby odnieść sukces? Jaka jest różnica między przyczepą a przyczepą? Najpierw przyjrzyjmy się, na jakie korzyści może liczyć ta branża.
Decydując się na wynajem przyczepy mamy do wyboru kilka specjalności. Pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl, jest oczywiście transport samochodów – najczęściej używanych samochodów. Mimo że największy boom na samochody używane minął, Polacy nadal bardzo chętnie kupują samochody używane. Doprowadziło to do ogromnego rozwoju wewnętrznego rynku wysyłek między agencjami prowizyjnymi a dealerami, a także wysyłek z zagranicy. Generalnie takim podmiotom nie opłaca się kupować nowej przyczepy, natomiast o wiele bardziej opłaca się wynająć na określoną liczbę dni. Oprócz usług transportu samochodowego mamy również opcje pomocy drogowej. Pomoc drogowa to działalność polegająca na przewożeniu pojazdów, które nie mogą poruszać się samodzielnie z powodu awarii lub wypadku. Transport odbywa się zazwyczaj z miejsca awarii lub wypadku do stacji obsługi lub warsztatu. Miejsce warte rozważenia przed podjęciem decyzji o budowie własnej pomocy. Najpopularniejsze są te usługi, które znajdują się na autostradach, takich jak autostrady. To tam zdarza się najwięcej wypadków. Wypożyczenie przyczepy warto połączyć z usługami dodatkowymi, takimi jak salon samochodów używanych, garaż czy złomowisko. Dywersyfikacja usług zapewni stały przepływ zamówień.
Laweta czy autolaweta – różnica
Dwa terminy, które są często mylone, w wielu przypadkach terminy „przyczepa” i „przyczepa” są używane jako substytuty. Wynika to głównie z ignorancji, ponieważ różnica jest oczywista na pierwszy rzut oka. Główna różnica między przyczepą a przyczepą polega na tym, że przyczepa to po prostu przyczepa przyczepiona do samochodu. W przeciwieństwie do niej, przyczepa to samochód ze specjalnie zbudowaną platformą. Oczywiście to nie jedyna różnica – różnią się także wyglądem i funkcją. Przyczepa mocowana jest do auta za pomocą zaczepu i może ulec zniszczeniu podczas użytkowania. Bez bieżącej kontroli i odpowiedniej pielęgnacji ładunek może ulec uszkodzeniu i rozerwaniu. Z oczywistych powodów utrudnia to manewry drogowe, takie jak pokonywanie zakrętów lub cofanie. Dlatego do prowadzenia samochodu z przyczepą wymagane są dodatkowe uprawnienia w postaci prawa jazdy B+E. Samochód ciągnący przyczepę zużywa więcej paliwa niż przyczepa. Wszystko to sprawia, że wysyłka z przyczepą jest znacznie droższa niż wysyłka z przyczepą. Przyczepa to ulepszona wersja przyczepy. Zostały stworzone, aby zmniejszyć wady kosztów transportu przyczep i samochodów. Przyczepa to specjalna platforma przymocowana do samochodu. Dlatego jazda nim jest bezpieczniejsza i stabilniejsza niż flota samochodów i przyczep. Ponieważ mamy do czynienia z pojedynczym pojazdem, łatwiej jest manewrować na drodze, więc do prowadzenia przyczepy wymagane jest tylko prawo jazdy klasy B.
Jaka jest cena rynkowa wypożyczonej przyczepy?
Wynagrodzenia w branży wynajmu przyczep są bardzo zróżnicowane. Cena zależy głównie od okresu najmu. Średnia cena waha się od 300 do 400 zł za dobę. Przyczepy można też wypożyczyć na cały tydzień lub nawet na kilka godzin. Ceny różnią się również przy wynajmie przyczepy z kierowcą lub bez. Czyli jeśli wynajmiemy przyczepę na 3 godziny bez kierowcy zapłacimy 150 zł, z kierowcą będzie to około 250 zł. Cena wynajmu przyczepki zależy również od długości i pojemności przyczepy, możemy zdecydować, że cena przyczepki pięciometrowej jest inna, a cena przyczepki dziesięciometrowej jest inna. Na ceny mają również wpływ akcesoria samochodowe takie jak klimatyzacja oraz dodatkowe wyposażenie w postaci pasów czy wyciągarek. Oczywiście zanim wypożyczymy przyczepę od kogokolwiek, konieczne jest wzięcie kaucji na wypadek uszkodzenia. Zazwyczaj taka kaucja wynosi od 1000 do 1500 zł. Przy stałej współpracy z danym klientem można ją porzucić, co jest powszechną praktyką wśród firm.
Decydując się na rozpoczęcie działalności w branży pomocy drogowej spodziewamy się zarobić około 150 zł na holowaniu. Oczywiście ceny te różnią się w zależności od miasta. Możemy również ustalić stałą stawkę za przyjazd oraz ilość przejechanych kilometrów. Może to być bardzo dochodowe podczas pracy na autostradach, na których należy pokonywać dłuższe dystanse. Opłaca się również współpracować z konkretnym samochodem lub lakiernią, dzięki czemu możemy liczyć na dodatkowe przychody z polecenia po przywiezieniu tam zepsutego samochodu. Wiele firm świadczących pomoc drogową stworzyło własne warsztaty, do których przewożone są samochody po wypadku lub awarii.