Jak sprawdzić pozycjonowanie Google?

Jak sprawdzić pozycjonowanie Google?

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromną rolę pełni pozycjonowanie Google w życiu firmy. To właśnie dzięki tej metodzie sprzedaż przez Internet znacznie się zwiększa, a to prowadzi do tego zyski są w pełni satysfakcjonujące. Co to jest pozycja Google i dlaczego powinna być wysoka? Pozycja strony w Google- dlaczego warto ją monitorować? Analiza ręczna- jak tego dokonać? Czy narzędzie Google Serach Console jest godne uwagi? Jakie profesjonale narzędzia analityczne są w ogóle godne uwagi? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania serdecznie zapraszamy do lektury wszystkich zainteresowanych czytelników, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.

Co to jest pozycja Google i dlaczego powinna być wysoka?

Zapewne każdy zdaje sobie sprawę z tego, że wyszukiwarka Google opiera się na słowach kluczowych, czyli na zapytaniach użytkowników. Jeśli wpisujemy dowolną frazę w okno wyszukiwania i zatwierdzimy enterem, wówczas po chwili uzyskujemy stronę z wynikami. Miejsce, na którym znajduje się nasza strona, to właśnie pozycja w Google. Jeśli chcemy poprawić jej widoczność, wówczas konieczne okaże się pozycjonowanie strony w Warszawie. W tym miejscu warto wyróżnić nie tylko organiczne wyniki, ale również płatne reklamy, mapy czy też oferty poszczególnych produktów. Część osób może zadawać sobie pytanie, dlaczego właściciele firm decydują się na rywalizację o satysfakcjonującą widoczność w sieci? Okazuje się, że im wyższa jest pozycja, tym większe jest prawdopodobieństwo tego, że użytkownik odwiedzi link, który odsyła do strony. Jednocześnie zwiększa się szansa na to, że zyskamy nowych klientów, a przecież na tym zależy nam w sposób szczególny. Jeśli znajdujemy się na dalszych stronach, wówczas osoby przeglądające sieć prawdopodobnie nie natrafią na naszą ofertę.

Pozycja strony w Google- dlaczego warto ją monitorować?

Jak już wiemy, pozycjonowanie Warszawa to bardzo ważna kwestia dla prawidłowego rozwoju firm. Jednakże nie wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, dlaczego tak właściwie warto monitorować pozycję strony? Jeśli zdecydowaliśmy się na obecność w sieci, wówczas jest to niemalże konieczność. Pamiętajmy o tym, że Google nie przydziela jednego miejsca na całe życie strony. Algorytm za to odpowiedzialny ulega regularnym modyfikacjom, poza tym wynik serwisu uzależniony jest od mniej oczywistych kwestii, jak chociażby lokalizacja, historia przeglądania stron, używane urządzenia. Kiedy monitorujemy własną pozycję, wówczas jednocześnie sprawdzamy czy podejmowane działania z zakresu SEO przynoszą efekty, których oczekujemy. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że jest to proces długotrwały, a przecież „nie od razu Rzym zbudowano”. Jeśli jednak po upływie czasu nie zauważymy znaczących różnic, wówczas jest to znak, że optymalizacja odbywa się w sposób nieprawidłowy.

Analiza ręczna- jak tego dokonać?

Jednym ze sposobów na sprawdzenie pozycjonowania Warszawa jest analiza ręczna. Metoda ta sprawdzi się jednak tylko w przypadku niewielkich witryn i blogów. Niekiedy może ona okazać się dość czasochłonna, tym bardziej, jeśli chcielibyśmy sprawdzić przykładowo widoczność naszego sklepu. Nie zapominajmy o tym, że analiza ręczne nie do końca jest miarodajna, bowiem wyszukiwarka często dostosowuje wyniki w zależności od naszych indywidualnych preferencji. Co to oznacza w praktyce? Brana jest pod uwagę lokalizacja, historia wyszukiwania, a także rodzaj urządzenia, z którego ktoś korzysta. Jeśli chcemy sprawdzić swój wynik strony, warto wykorzystać możliwości trybu incognito. Jednocześnie wylogujemy się z konta Google, usuńmy historię przeglądarki razem z ciasteczkami. Nie zaleca się mieć włączonej lokalizacji GPS. Wykonując tych kilka prostych czynności jesteśmy w stanie zwiększyć wiarygodność wyników. Wpiszmy słowo kluczowe powiązane z branżą i sprawdźmy, jak wygląda nasze pozycjonowanie.

Czy narzędzie Google Serach Console jest godne uwagi?

Jeśli jednak nie interesuje nas analiza ręczna, wówczas warto wykorzystać możliwości Google Serach Console. Nie posiadając tego darmowego narzędzia pozycjonowanie strony może okazać się problematyczne. Jesteśmy w stanie znaleźć tam niemalże wszystkie informacje. Do przykładowych możemy zaliczyć średnią pozycję strony, pozycję poszczególnych słów kluczowych itd.

Jakie profesjonale narzędzia analityczne są w ogóle godne uwagi?

Co w przypadku, kiedy Google Serach Console nie jest dla nas wystarczająco dobrym rozwiązaniem? Czy to oznacza, że nie jesteśmy w stanie sprawdzić pozycjonowanie Google? Nic bardziej mylnego! Możliwe jest zastosowanie profesjonalnych narzędzi analityczne, które z pewnością są godne uwagi. To właśnie z nich korzystają specjaliści. Niestety są one płatne, jednakże oferują nam znacznie więcej możliwości. Do przykładowych narzędzi analitycznych zaliczyć możemy Senuto, Semstorm, SeoStation. Pamiętajmy o tym, że chcąc przyciągnąć nowych klientów konieczne jest zaznaczenie swojej obecności na wysokich pozycjach. Taki cel możemy osiągnąć poprzez skuteczne pozycjonowanie.